La cantant Celeste Alías durant el concert al Teatre Principal de Valls, el passat 21 de setembre en el festival Nits de Clàssics. Foto: ALBERT NEL·LO |
Ens ho avançava el bateria Guillem Arnedo en l’entrevista del post
anterior: “Celeste Alías els hipnotitza a tots”. I tenia tota raó perquè la
cantant va encisar l’audiència del Teatre Principal de Valls en un concert de
luxe que va servir per a inaugurar d’una manera brillant el cicle Nits de
Clàssics.
En aquesta ocasió, a més, amb la presència d’una vintena d’alumnes de
l’Escola Municipal de Música Robert Gerhard entre el públic, que van viure l’exhibició de
músics de primer nivell com una classe magistral d’aquelles que fan pedagogia i
que deixen una empremta inesborrable.
Els estudiants van sortir del Teatre
Principal captivats per l’espectacle de jazz que acabaven de presenciar i amb
moltes ganes de poder tornar a una nova cita amb Nits de Clàssics, un festival
que precisament té entre els seus objectius fer accessible la música als més
joves i que ofereix els abonaments gratuïts als menors de 18 anys.
El concert tenia com a principal reclam el pianista nordamericà Michael
Kanan, i no va decebre: el seu tarannà, la seva actitud, les mans i, fins i
tot, la seva manera de vestir, tot
acompanyat d’una sensibilitat especial per a interpretar el jazz, van submergir
el públic en una atmosfera ben característica de les sales més reconegudes dels
Estats Units.
És clar que aquesta translació no hauria estat possible sense la
complicitat d’un elenc de músics perfecte per a una nit de jazz excepcional a
les comarques tarragonines en què el grup tancava gira a l’Estat espanyol
presentant el seu segon disc: Let’s sing
Oscar Hammerstein II.
Guillem Arnedo i la seva bateria feia estona que levitaven en una
perfecta sincronització amb Michael Kanan quan ja va integrar-se a l’escenari
Celeste Alías, una veu clara i transparent, sense fissures, potent quan els
canons ho manen; subtil i delicada quan arriben els moments clau. Als espectadors
que encara no coneixien Celeste Alías els va deixar una agradable sensació que
recordaran durant molt de temps.
Mentrestant, el contrabaixista Dee Jay Foster -format íntegrament als
Estats Units-, aportava el ritme d’una manera magistral amb la seva màquina de
fer jazz, i Jaume Llombart, una figura de la guitarra en el gènere jazzístic,
s’incorporava a meitat del concert per arrodonir la presentació de Let’s sing Oscar Hammerstein II.
Durant una hora i mitja la formació va anar desgranant els temes del
segon àlbum: una sèrie de composicions extretes de diferents musicals que el
bateria Guillem Arnedo va seleccionar personalment d’una manera molt meticulosa
per poder donar forma al disc. Showboat
(1927), Oklahoma (1943) South Pacific (1949) i The King and I (1951) totes amb lletra
d’Oscar Hammerstein (Nova York, 1895-1960) van deixar el públic embadalit i
amb ganes de més jazz.
No se’ns fa gens estrany, doncs,
que Michael Kanan, admirador del grup des que fa deu anys es van
conèixer en una classe magistral a Begues, hagi volgut segellar aquest vincle
musical amb un disc que manté l’essència més pura del jazz vocal.
un magnífic concert
ResponElimina